Autor Wątek: Proszę o id. denarka.  (Przeczytany 4651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sewrana

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
Proszę o id. denarka.
« dnia: 02.12.2010, 21:21:08 »
http://img684.imageshack.us/img684/7030/p1030324g.jpg
Proszę o id. denarka.

http://img196.imageshack.us/img196/9016/p1030325q.jpg
Proszę o id. denarka.

Wojtek3362

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #1 dnia: 02.12.2010, 21:29:55 »
denar z łacińskim zapisem "PRINCES POLONIE" Bolesława Chrobrego (992-1025) z rysunkiem ptaka odczytywanym pierwotnie, jako orzeł, obecnie już tak nie jednoznacznie interpretowanym. Emisję tej monety określa się około roku 1000   :woow :woow

Chyba to jest ta (znaleziona w necie.
FARCIARZ!!   :glowamur :glowamur

Offline wiślanin

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #2 dnia: 03.12.2010, 09:49:21 »
hmm, pomniejsz jeli możesz fotki bo rozwalają stronę jak się wchodzi w ten temat.

monety nie komentuję- po prostu miazga..

gratulacje...!!

Kirkor

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #3 dnia: 03.12.2010, 10:15:59 »
To , że za czasów B. Chrobrego bito denary zgadza się, ale powiedz mi kolego Wojtku , nie żebym się czepiał , gdzie na monecie zaprezentowanej przez kolegę(koleżankę ?) Sewrana wypatrzyłeś napis PRINCES POLONIE i owego ptaka  :D  bo patrzę i ni jak nic takiego nie wypatrzyłem  :/  Ta monetka denara Chrobrego mi nie przypomina , mimo mojej wybujałej wyobraźni , z całym szacunkiem. Przy okazji Waldku wspomniany przez Ciebie denar , a znanych jest ich 70 egzemplarzy w trzech wersjach , przy czym  wybity dwustronnie należy do rzadkości . Ostatnio na aukcji jeden egzemplarz poszedł za ponad 56 tysięcy  Najczęściej spotkane egzemplarze są jednostronne.
Odnośnie monetki Sewrana , to może byc denar , ale czyj , może ktoś bardziej doświadczony coś poradzi . Gratuluję monetki , jeżeli jest autentyczna , a nie podróbka. :ok
Pozdro .  Kir.  :)

http://img530.imageshack.us/img530/9016/p1030325q.jpg
Proszę o id. denarka.


http://img249.imageshack.us/img249/7030/p1030324g.jpg
Proszę o id. denarka.


Mam nadzieję Sewrana , że się nie pogniewasz, zmniejszyłem trochę Twoje fotki , będzie łatwiej.   Kir.
« Ostatnia zmiana: 03.12.2010, 13:42:40 wysłana przez Kirkor »

Offline Laki

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • przerwa to także czas ...
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #4 dnia: 03.12.2010, 11:04:58 »
Witam...
To nie jest B.Chrobry. Najprosciej napisać "nienotowany", ale tu przydatny byłby Kopicki (wielotomowa całość) i to tylko dlatego
aby uzyskać odnośnik.  Ja obstawiam okres Władysława Hermana i Bolesława III Krzywoustego... Tyle tylko, że do denarów polskich
z przełomu XI i XII wieku pasuje tylko w domysłach... Może Misiu coś wynajdzie.
Pozdrawiam...
wiara...

Offline wiślanin

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 90
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #5 dnia: 03.12.2010, 12:40:45 »
tak czy inaczej Panowie jeśli to taka monetka że nie wiadomo jaka, ani kto wybił, kiedy, dla kogo  to  z chęcią zamienię się z właścicielem.
Mam w posiadaniu piękną kolekcję hallerów austrowęgierskich. Piękne stany, różne stemple. Nic tylko zbierać:) i kolekcjonować.:)


wyciągnięcie takiej monety przez mnie na polu było by obwieszczone skokami, fikołkami, tarzaniem się w ziemi wrzaskami wyciem i śpiewem...

a na koniec ...

hmm...
 
no sam nie wiem..

:)




Wojtek3362

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #6 dnia: 03.12.2010, 14:09:03 »
To , że za czasów B. Chrobrego bito denary zgadza się, ale powiedz mi kolego Wojtku , nie żebym się czepiał , gdzie na monecie zaprezentowanej przez kolegę(koleżankę ?) Sewrana wypatrzyłeś napis PRINCES POLONIE i owego ptaka  :D

Wiem, mam to z internetu, taka sama moneta tylko że tam był ptak i się pomyliłem, i z jednej strony (gdzie jest twarz) był ptak a z drugiej (gdzie krzyżyk) też był taki sam.
Monetka warta ponad 1000zł
Pozdrawiam
Wojtek

toma

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #7 dnia: 03.12.2010, 14:52:58 »
Monetka przypomina łudząco denarka bitego około 1000 roku , denar  ten to tzw. Gnezdum civitas.Jest on z tego co wiem znany w 1 egzemplarzu. tylko że awers oryginału ma głowę króla w 2 strone obrócona :P ..no i pytanie brzmi czy to jest ta moneta...
Szczerze uważam,że to jest fals .No ale może się myle... :P pozdr

Offline robert84

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 255
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #8 dnia: 03.12.2010, 15:54:56 »
Witam może linki coś pomogą .
www.zbior.com
http://www.denary.com.pl/
Znalezione nie kradzione

Kirkor

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #9 dnia: 03.12.2010, 18:22:09 »
Linki , przyznaję ciekawe , ale podobnego "klepaczka " nie znalazłem . :(  Niestety "GNEZDUN CIVITATIS" , czyli Gniezno Gród też nie pasuje , a no bo mordeczka nie w tę stronę obrócona , a i napis wygląda na inszy . Sam sposób wybicia monety może sugerowac podany okres , ale tylko sugerowac . Wcześniejsi Celtowie mieli lepsze metody bicia monet . Monetka nie koniecznie musi byc Polska . Może by tak po "sąsiadach "poszukac , powiedzmy tych z zachodniej strony  ??? Tylu Was koledzy na tym wątku kibicuje , więc może kupą mości Panowie coś wykombinujemy  :D :D .  A dlaczego z za zachodniej granicy ? A no , bo jak niektórzy zauważyli owa monetka ma nieco wspólnych cech z denarami Mieszka I i Bolesława Chrobrego , a kto był projektantem i wykonawcą denara Mieszka I ?  Biskup Unger .  Podobne są też (jeśli weźmiemy pod uwagę motywy) denary Etelreda II i Knauta Wielkiego , spowinowaconego z Bolkiem Chrobrym , poprzez jego siostrę.  Równie dobrze , może to byc adulteryn (łac. adulteria moneta - moneta fałszywa) , które znane były już w czasach Chrobrego . Nic więcej Wam nie wyrzeźbię , idźcie z tym do rzeczoznawcy  :D :D    Kir.
« Ostatnia zmiana: 03.12.2010, 18:55:44 wysłana przez Kirkor »

Offline liconek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 371
  • ?
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #10 dnia: 03.12.2010, 18:31:14 »
To nie jest B.Chrobry.

:) dlaczego nie???
u Chrobrego też występują chyba takie z prawym profilem i krzyżem (z kropkami między ramionami) ... około 1000 roku mieliśmy spory napływ monet niemieckich (np denarek następcy Ottona III czyli Henryka II jest bardzo podobny ... jednak te napisy)
raczej na pewno około 1000 roku (krzyżowcy mieli już chyba trochę inne denarki)

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 03.12.2010, 18:53:52 wysłana przez liconek »

toma

  • Gość
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #11 dnia: 05.12.2010, 15:11:48 »
Jeśli chodzi o tego denarka to faktycznie może być coś z Ottona I, ale polecam Tobie Kopickiego poz.20!!!!!! Bolesław Chrobry i tam jest monetka z popiersiem króla w prawo tak jak u Ciebie tylko 2 strona monety ciut inaczej. kropki przy krzyżu
napis INCLITUS i tu klops u Ciebie inaczej
pozdrawiam
P.S. Napisz mi na PW gdzie go znalazłeś  :papa

Offline Misiu

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 540
Odp: Proszę o id. denarka.
« Odpowiedź #12 dnia: 07.12.2010, 21:49:44 »
Witam
Z cała pewnością denarek nie jest monetką naszych władców.
Przejrzałem katalogi wszystkich polskich denarów i niestety nic takiego nie znalazłem. Wygląda mi on trochę na tzw. naśladownictwo, gdyż kształt liter w legendzie jest zupełnie inny jak na IX - XII wiek.
Może to być denarek niemiecki a może czeski, trudno tak na oko to jednoznacznie stwierdzić. Mimo wszystko jest to ciekawy numizmacik.
Pozdrawiam